Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 2 maj 2012

Glassväder

Glassväder idag - igen!

Dagen till ära så hade jag ett ärende i "sta'n".
Det är sällan jag lämnar ön (Hisingen) men idag var det dags.
Skönt att slippa huka i (mot)vind med ett (trasigt) paraply!

Inte för att jag hinner studera folk när jag är ute
(förstår mig inte på folk som går sakta och "strosar"),
men en sak slår mig alltid på våren:
Otroligt vad snabbt alla anpassar sig
och uppdaterar sig till nya vårkläder,
(när vädret svänger så snabbt från + 2 till +22 grader!).

Åker dom hem och byter om på lunchen???
 
Idag kunde jag dock förvånat konstatera att många
fortfarande går klädda i svart!!?
 
Själv skänkte jag en tacksamhetens tanke till
Tommy Hilfiger som har räddat min garderob i år!
 
...och någon glass "hann" jag inte med heller - trots det soliga vädret!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar