Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 14 maj 2012

Dagens väder

Grått, regnigt och blåsigt…

Inte nog med att man är dagvill, idag är svårt att veta vilken månad det är.
Oktober hade varit en kvalificerad gissning när man ser ut genom fönstret.

Detta eviga samtalsämne ger oss alltid något att klaga över prata om.
Om det är bra väder en dag så dröjer det sällan länge till dess någon
påminner om att "det ska bli sämre"...

Det enda vi kan vara säkra på är att det aldrig är riktigt "bra" väder!
Hösten är för regning, för blåsig... På vintern är det för kallt, för mörkt,
för lite snö, för mycket snö... Våren kommer för sent, för tidigt...
Sommaren är bäst, då är det garanterat för mycket regn, för varmt eller
så är det fint väder när man INTE ÄR LEDIG!

Idag kan vi glädjas åt att vi är rörande överens om att
vädret inte är ok ! Oavsett årstid så är detta skitväder - punkt slut!

Nu drar man ju också gärna slutsatsen att eftersom att våren varit så kall
så "måste" sommaren bli varm och solig… Logiskt, eller hur?

Så nu hoppas vi att värmen kommer - snart!

Bara det inte blir för varmt!


Bara regn hos mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar