Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 12 maj 2012

Göteborgsvarvet!

Löpning är ju väldigt populärt just nu!
(En av alla de trender som även jag hakat på,
eller var det trenden som hakade på mig?)

Just denna helgen är det extra aktuellt då det är
dags för Göteborgsvarvet. Man dras ju gärna med av "alla" andras
löpariver och tror att man vill (och kan) springa långt och snabbt!

I samband med Göteborgsvarvet i fjol,
(nej - jag ska INTE springa varvet, det är för långt med en halvmara)
så blev jag inspirerad och bestämde mig för att klara 1 mil.
Nu när jag har gjort det så är det dags för nästa utmaning...
(Antingen det eller lägga av…)

Man blir ju gärna lite kaxig när man sitter hemma och skryter om
sin träning så nu har jag fått för mig att jag vill springa liiite snabbare.
Det låter ju så lätt - i teorin… Men i praktiken var det värre (jag har provat)!
Nu inväntar jag att förkylningen ska släppa helt så att jag får springa igen.
Kondition är verkligen en färskvara så det blir väl till att
börja om från börja igen…

Tur att det bara är mina "personliga rekord" jag ska slå - ingen annans!

Sonen kan inte förstå hur jag kan promenera så fort,
när jag springer så sakta… Tveksamt om det går snabbare när
jag "springer" än när jag tar en rask promenad.

Men en tidig morgon när bara sniglarna är i spåret
kan man glädja sig åt att vara snabbast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar