Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 25 februari 2016

Vardagssnusk

Fördelen med att semestra hos pensionärer är att
man inte behöver få med sig någon smutstvätt hem.

Vilket var tur den här gången!
För när jag kom hem och startade tvättmaskinen
(ja, det finns alltid tvätt och det ÄR min hobby)
så stoppade den mitt i programmet och visade en felkod.

PANIK!

Torktumlaren kan jag leva utan.
Jag överlever riviga, styva badlakan,
som står upp av sig själva efter torkning.

Men tvättmaskinen bara MÅSTE fungera. Alltid.

Jag hittade (enkelt!) instruktionsboken
(i mitt nystädade städskåp) men sen överlämnade jag
problemet med kall hand till T- tvättmaskinsdoktorn.
(vad han måste ha saknat mig när jag var borta!?)

Han roade sig hela måndagskvällen med att kolla slangar,
rengöra silar, pumpar, inlopp, utlopp för att förhindra utbrott...
Även avloppet som Gud glömt (och jag gömt
under en korg med sportkläder) blev väl rengjort!

Mycket upphetsande!
Vardagserotik i sin snuskigaste form!

Nu njuter jag av att höra ljudet av en tvättmaskin
som tömmer och centrifugerar igen - och igen!

Halleluja!
Fred på jorden och en fungerande tvättmaskin!



2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte heller klara mig utan tvättmask. Diskmask o dammsugare kan man hoppa över men tvättmask måste man ha.
    Jag önskar bara att tvättmasken vek tvätten också och stoppade in den i garderoberna...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Eller åtminstone hängde upp strumpor och kallingar på tork... Trevlig helg själv!

    SvaraRadera