Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 2 februari 2016

Träningsveckan som gick

Måndag förra veckan inleddes (tidig morgon)
med 5 kilometer löpning på lömskt underlag.

På kvällen väntade
GRATIS provträning på Sankt Jörgen.
Första prövningen: Zumba.
Äntligen dags att hoppa i de blommiga
tightsen och bekänna färg...

Men först skulle man skynda-skynda för att hinna
checka in, byta om och ställa in andningen från
hyperventilering till normalt flås i tid innan passet...

Till låtar som "Hot when I'm dancing"
(jajjemen, men på ett helt osexigt sätt...)
genomfördes passet efter bästa (o)förmåga.

Sen var det dags att stressa in i duschen
och skynda vidare för att plocka upp övriga
familjemedlemmar som avslutat sina träningspass
runt om i Göteborgsregionen. Ghaaah!

Inte helt idealiskt som nedvarvning...

Tisdagen blev lite bättre.
Vis av måndagens lärdom varvade jag ner lite,
en stund innan jag åkte (i god tid) till träningen,
som bestod av dubbla pass, Pilates och Yoga.

Inget för amatörer!
Försök själv att slappna av i halvbrygga...

Men när det värsta var över, så hade jag inte alls svårt
att slappna av. Insåg att jag nog hade somnat till under
den avslutande avslappningen, när jag fick så konstiga
tankar i huvudet, så att det måste ha varit en dröm...

Men man måste ju älska en träningsform där
man får ligga på dubbla dynor och ha en filt...
När övriga Yogisar andas sin "ujjayi", låter det
som snarkningar - och man vill ju platsa in.
Zzzzzz... Namaste!

På onsdagen återgick allt till det normala.
Ingen drömträning under en filt, tvärtom.
Dags att dela ut Backa/Kärra tidningen!

Såklart ösregnade det...
Passade mig som hatt i handske!
Dansstegen ersattes av trappsteg, när tidningar
skulle delas ut på alla våningsplan i höghusen.

Efter regn kommer, om inte solsken,
så i alla fall varmare vatten. Simmade.
Precis som en helt vanlig torsdag!

Fredag morgon hade verkligheten kommit ikapp mig,
så det fick bli 7 km innan jag knappt vaknat. För var det
inte något med löpning 2016 som jag borde komma ihåg?

Lördag förmiddag var det dags igen.
Minst 10 km på schemat.
Coachen sa 12... Va f-n!
Pratade med grannen, som också ska springa Marathon.
Det är visst 13 km som gäller nu (enligt hennes program)
Jag slog till på 14.6!

Söndag kväll:
Cirkeln sluts. Tur och retur till
Sankt Jörgen, där veckan började.


Men nu återstår bara vardagar, många vardagar,
helt enligt det gamla vanliga träningsschemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar