Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 1 februari 2016

Den som SPAr han har...

...inga pengar kvar...
Men vi gjorde snålbudgetvarianten.
Get away, med hotell, relax och sport,
men ingen SPA ritual. (=sparat 1400 kr)


Det var inte dumt alls att lämna stressen hemma och
checka in på Sankt Jörgen Resort för lite avkoppling.
En helt annan värld - bara 15 minuter bort!


Jag övervägde att hoppa in på ett Yoga pass,
men tog mitt förnuft till fånga och gick till
relaxen, direkt till relaxen, utan att passera gå...


Där provade jag mig igenom alla deras tesorter!


Ingen jobbångest i sikte,
trots att det var söndag kväll!
Beställde in cava och öl som om det
inte fanns någon morgondag måndag...


Inte svårt att uppskatta vardagen när måndag morgon
inleds med (lite) träning och MYCKET hotellfrukost!
Jag var så avslappnad, så att jag knappt fick upp pulsen ens
när jag körde "allt vad jag orkade" på step-up maskinen...
(5 kilometer med snittpuls på 88!?)


Krämade in mig rejält med hotellets egen väldoftande
tvål och lotion. Torkade mig på varenda handuk...

Kan verkligen rekommendera detta ställe.
Med ett undantag.
Toalettdörren gick inte riktigt att stänga,
och det var därmed "lyhört"...
Ingenting  för "första daten" alltså...
Men det var ju länge sedan, i detta fallet...


Återupplivad, doftande av Havtorn & Svartpeppar
kunde jag återgå till vardagen. Först hem
(för att sätta på en tvättmaskin=var.dags.terapi)
och sen incheckad på jobbet strax efter 11.


Nu gäller det bara att behålla samma låga vilopuls veckan ut!





En kopp te (till)


Som om det inte finns en morgondag...



Väldoft!


Morgonstund...



Pulshöjare?


...frunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar