Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 9 februari 2016

In i (het)väggen

Tisdag betyder springdag.
Det klarnade upp och solen
visade sig på eftermiddagen!
Jag åkte hem från jobbet i tid.
Löste en ekvation med dottern.

När jag kom ut igen ombytt,
klar och startat klockans GPS,
öste regnet ner. Ungefär DÄR
tog mitt härliga tisdagspass slut...

Sen var det gnäll, gnäll och mera
gnäll från verkmästaren i huvudet.
Benen stretade emot också.
Jag fick omväxlande jogga och gå.
En parodi på intervallträning...

Tänkte nästan ge mig ett par
straffkilometer för negativt tänkande,
men nöjde mig med de 9.59 som jag skrapat ihop efter låååång en timme.

Jag måste ha sprungit in i den
beryktade (het)väggen. Efter dusch
och middag la jag mig med "paddan"
på magen och såg på SVT Play.
Sen somnade jag på soffan!? Va?
Som att det var fredag eller nå't!

Men tanken på att det inte är vilken
tisdag som helst, fick mig på fötter igen.

Nu har jag fyllt på en
veckas energibehov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar