Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 28 september 2014

Sista avspark

Lite vemodigt inför dagens fotbollsmatch på Hönö arena.
Det blir den "sista" med detta laget, Kärra KIF P-00.
From nästa vecka slås de (som vill fortsätta) ihop med P-99
och nya utmaningar väntar som "yngre juniorer".

Vilket också betyder att "våra" ledare kastar in handuken
efter 8 (!!!???) roliga, spännande, svettiga, blöta, kalla år!

I ur och skur har de stått vid sidan av planen.
Lagt åtskilliga timmar på samlingar, träningar,
tränarmöten, föräldramöten, laguttagningar och sista
minuten samtal till killar för att få ihop laget inför
kommande match. Otack är tränarens lön.

Tur att de har haft varandra!
De får väl fortsätta att träffas 4 gånger i veckan
i andra former, spela klädpoker eller nå´'t...

Sonen slipper fortsättningsvis att ha pappa som
tränare, men slipper troligtvis inte honom helt. Nu
gör han comeback som förälder vid sidan av planen...

...och jag är inte fotbollsänka längre,
(min egen tid på måndagkvällar är ett minne blott!)

Så vi måste snarast skaffa honom en ny (tidskrävande) hobby!



Läggs på hyllan...





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar