Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 29 september 2014

Offside

Efter gårdagens "sista avspark" så kvarstår endast frågan:
Vart tog alla söta små fotbollskillar vägen?

För 8 år sedan var det över 40 småkillar som
alla helst sprang efter samma boll - samtidigt...
Då tvingades de spela 5-manna fotboll på en liten plan.

Nu, när flertalet har tappat intresset för sporten,
(och konditionen) så ska tränarna lyckas med konststycket
att få ihop ett 11-manna lag som ska spela 70 minuter på
en nästan fullstor plan. Den ekvationen går inte ihop!

"Spelarna" har inte ens förmågan att ringa och säga att de
inte kan komma på matchen... Till och med de flesta föräldrar
har gett upp, det är ingen stor publik som orkar komma och titta.

Jag (som vågar tänka lite nytt!?) tycker att man skulle
vända på det. Spela 11-manna när intresse finns, för att
sedan minska ner laget, anpassat efter tillgången på spelare.
En helt logisk utveckling av fotbollssporten...

Men vad vet jag som står "offside"?

Offside!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar