Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 26 september 2014

Fredag - igen...

Idag är det fredag vilket inte är så konstigt*,
för igår var det verkligen torsdag!

(*Det konstiga är att fredagarna kommer så tätt.)

"Allt" som "måste" hinnas med på en torsdag,
hanns med. Även om det var i speedadversion...
Mammografi (ja, det är ju inte varje torsdag) tidigt på morgonen,
jobbet, en (mycket snabb) sväng med dammsugaren och sen den
vanliga rundan till Kärra (skjuts av handbollsspelare), via apoteket,
biblioteket, simhallen och sist ICA. Lite (snabb)mat och tvätt, men
sen hade jag gott om tid att avrunda dagen - som sig bör - i TV soffan.

Jag tittade på "Tidsjakten" på SVT.
Lite som "Lyxfällan", men där det är tiden som inte
riktigt räcker till. Men jag hade ju tid att titta, så det
ser jag som ett gott tecken på att jag inte behöver söka
till det programmet  - än...

För att spara ytterligare lite tid, så får det bli hämtpizza idag!
Men för att klimat- och kalorikompensera detta, så skickar jag
maken till gymmet. Då passerar ju han pizzerian, så det blir
ingen onödig körning med bilen. (jag kan ju inte begära att
han ska cykla med pizzorna, då blir de ju kalla!)

Själv kalorikompenserar jag imorgon när jag ska ut och
springa och tar jag med mig pizzakartongerna till soprummet.
Så var den (kost)cirkeln sluten!

Det får nog bli en extra lång tur, med tanke på de
4 "små" kinesiska rätterna som jag åt till lunch idag!

Supergott -igen- på Super rullband!

Fredagsmat- ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar