Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 9 maj 2013

Tjejhelg!

Sådärja! Make och son avlämnade på
Stena färjeterminal i arla morgontimma.

Nu väntar tjejhelg i hela 4 dagar!
(även om jag planerar att jobba på fredag,
så känns det ändå som långhelg)

Killarna på väg till Danmark för 4 dagars fotbollsläger.
Gissar att det kommer att bli jättekul för dem som
är lagda åt det hållet: Äta, Sova, Skita, Fotboll...
(Huset och förrådet tömt på alla illaluktande
fotbollskläder, benskydd, skor...)

Jag hoppas såklart att sonen kommer hem nöjd och
att maken kommer hem - vid liv… Att åka som tränare
med ansvar för nästan 30 ungar är väl inte vad en normal
människa kallar semester…

Vi som har mer sofistikerade intressen är kvar hemma
och gottar oss. (äta, sova, inte det där andra, shoppa)

Så! Nu är det dags att väcka dottern för att kunna
hänga på låset när butikerna öppnar!

Packade och på väg!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med tjejhelg! Har dottern ärvt dina shoppinggener eller måste hon läras upp?

    SvaraRadera
  2. Hon behöver lite träning.
    Men idag blev det en mycket lyckad
    shopping dag - för henne...
    Ja, jag blev inte helt utan själv
    heller och jag tar igen det en annan dag!

    SvaraRadera