Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 5 maj 2013

Inre styrka

Muskler väger mer än fett… Jo, tack! Jag märker det.

Men det kan inte vara enbart min inre muskelkorsett som
väger, för jag märker att mina byxor blivit snävare också…
Det var ju inte precis extrakilon jag behövde släpa runt på
nu. Det går ju tungt nog ändå, med löpningen menar jag.

Men till största delen är det nog muskler som både väger
och tar plats? För det är (som vanligt) bara på underkroppen
jag märker någon skillnad. Överkroppen verkar intakt. Typiskt!
Några extra kilon på överkroppens framsida hade ju inte skadat.
Armarna är oförändrat klena, med oproportionerligt mycket hud
runt de ickeexisterande överarmsmusklerna…

I min iver att få i mig tillräckligt med energi för att orka springa,
så kanske jag har överdrivit en aning med fett (och socker) intaget.

Det blir nog till att springa vidare, även efter den 18 Maj…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar