Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 8 februari 2013

Vinterkyla

Denna vinter har hittills varit föredömlig vädermässigt!

(Ja, för att vara i Göteborg alltså.)
 
Det har varit kallt och kommit ”lagom” mycket snö*.
(Peppar, peppar, ta i trä, kommer jag att få äta upp detta?
Det kanske börjar vräka ner snö nu...) Inget (nåja, måttligt mycket)
slask, regn och blåsigt väder. (Ja, mitt minne är mycket selektivt.)
Den kalla, torra snö som kommit har man kunnat sopa bort med
piassavakvasten. (Undantaget i julas, men då var vi inte hemma,
det grannarna fick skotta bort - hehehe- tack för det!)
 
Lite ny vit snö varje dag. Ljust och fräscht även ute!
Sen har allt töat bort några gånger också, men små mängder
snö ger ju inte så mycket slask. Så nu gör vi en beställning
inför kommande vintrar att vi vill ha det så här - alltid!
"Lagom" mycket vinter, även för oss i Göteborg!

Men. Visst kan man ha åsikter om kylan.
Särskilt tidigt på morgonen då ”min” bil alltid står utanför carporten
och saknar faciliteter som dieselvärmare, motorvärmare, kupévärmare…
Man får jobba sig varm genom att skrapa fram bilen och sitta på
lovvikavantarna för att undvika rumpchock! Men i morse kunde
jag blåsa bort den lätta snön som låg på framrutan!
 
Nu förväntar vi oss det ”perfekta sommarvädret” också!
Men det vore väl nästan för mycket begärt att det
skulle inträffa just i år…
 


* Ja, jag gillar snö! Men med den snöröjning som vi har här
så blir det kaos om det faller mer än 5 cm...
 
För att undvika rumpchock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar