Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 17 februari 2013

Det är så hälsosamt...

...och stärkande i fjällen...


Hoppas att en veckas skidsemester har en positiv
långtidseffekt! För på kort sikt är man mest trött,
och öm i varenda muskel. Alla ben och handleder
är dock intakta och vi hade inte kunnat åka MER
skidor än vad vi gjorde. Det gäller att få ut MAX.
Alltså är man först vid frukosten, först i backen
(ja, första åket kan man ta INNAN liften startat när
man bor mitt i backen), först i liften men också
först till middagen och först i säng... Träna, äta,
sova. Vatten till maten (ett glas vin=99 norska kr).
Rena hälsoresan!


...och för att inte risker några benbrott så skippade jag
och dottern sista åket för att även vara först i poolen.
Lite relalalaxa får man kosta på sig!


Men livet på ett fjällhotell innebär också risker.
När de "serverade" handsprit på buffén så insåg
man att faran lurade runt hörnet. Alla hotellgäster
var potentiella bärare av SMITTAN... Av alla icke
dödliga sjukdomar så är magsjuka värst. Nästa gång
ska jag bo i en ensligt belägen liten stuga...


Bad...



...och en god bok!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar