Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 25 februari 2013

Paltkoma

Att laga till och koka kroppkakor är ett heldagsprojekt.
Men väl värt besväret. Först ska man ha tid att skala
och riva potatis, skära lök och fläsk, blanda, forma
och låta koka. Ingen snabbmat precis! Efter att ha ätit
3 kroppkakor är det ingen som är snabb över huvudtaget.
Man behöver hela söndagseftermiddagen för att ta igen sig!

Men jag ska inte ta åt mig äran för matlagningen.
Maken fixade kroppkakorna med viss assistans av mig.
Jag bakade bröd (på spadet) med hjälp av min assistent!

Det kan ha varit paltkoman som bidrog till att jag glömde
tiden när jag hade degen på jäsning... Dessutom var jag fullt
upptagen med att äta en (liten) semla.

Men slutet gott, allting GOTT. 



Ingen snabbmat!



Min trogna assistent!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar