Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 9 februari 2013

Packad?

Att packa eller inte packa? Det är frågan.
Hotellet i Kvitfjell, Norge är bokat sedan länge.
Snön ligger vit på taken och i backen!
Avresan är planerad till imorgon söndag.
Sportlovet börjar på måndag.

Men i dessa tider härjar diverse virus som kan stoppa
den bästa av planer… Med en sjuk man (jag menar
allvar, vi snackar INFLUENSA) i huset så blir ju läget
mycket osäkert. Ska resan ställas in? Vem blir sjuk härnäst?
Vardagsdramatiken blir nästan oliiiidlig. (Jag har inte ens
haft tid att oroa mig för att det ska bli dåligt VÄDER?)

Tack och lov så har maken MIRAKULÖST tillfrisknat
och återuppstått. Återvänt från dödsskuggans dal!
(Han köpte en febertermometer och det visade sig mer
verksamt än Ipren, febern försvann direkt!)

Peppar, peppar, jag har klarat mig från smitta.
Tack vare att jag sovit på soffan i en vecka eller
min (kvinnliga) motståndskraft? Det spelar ingen roll!
Så nu ska här packas!

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen!
Man ska bara vara tillräckligt frisk för att åka dit…


Lite snacks måste man ha med sig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar