Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 15 oktober 2015

Valår!?

Det är visst valår i år!?
Som tur är gäller det inte mig, utan sonen,
som ska välja GYMNASIUM! Redan???


Det var inget som togs upp när vi (precis nyss)
träffades på MVC med "föräldragruppen"...


Då pratades det bara om förlossning och amning.
Det löste ju sig av sig själv (nästan).
Det är nu det börjar bli komplicerat...


Vi var på Gymnasiemässa igår.
Det finns HUR MÅNGA skolor som helst att välja på.


Som tur är, så verkar han förstå att det är teknisk linje
(program?) som gäller, det är bara frågan om vilken skola...
Inte nog med att det finns många i Göteborgsregionen.
Där fanns även långväga skolor representerade.
Men vi tog inte chansen att titta närmare på Lundsberg
som ett alternativ... Han får bo kvar hemma ett tag till.


Nu gäller det bara att hålla låg profil och hoppas på
att han kommer fram till rätt beslut, helt av sig själv.


I alla fall kan han ju få TRO att han bestämde själv.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar