Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 3 oktober 2015

Kanelbullens(morgon)dag!

Vi tjuvstartar och "firar"
kanelbullensdag redan idag!

Ligger lite före denna vecka,
"fredagsfikade" redan i torsdags...
(under täckmanteln "jag städar frysen")

Temadagen instiftades av HEMBAKNINGsrådet för att
uppmärksamma bulltraditionen i
Sverige och öka förbrukningen av
jäst, mjöl, socker och margarin.

Visst, man kan fuska med en köpt
kanelbulle, men det är inte rätt...

Jag fuskar lite och gör
kanelbulleKLADDKAKA!!?
(använde inte jäst,
det bakade jag med tidigare i veckan) Dessutom har jag trångt nog som det är
i frysen och vill inte ha några "rester"...
(nu när den är "nystädad")

Rapportera gärna avvikelsen
till hembakningsrådet!

Jag anser dock att hembakat är en
mänsklig rättighet, så därmed har
man även en skyldighet att baka, om
man kan, vill, orkar eller har möjlighet.

Så då var mitt bidrag till en
bättre värld avklarat för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar