Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 22 oktober 2015

Första (läx)hjälpen

Phu!
Det är jobbigt att gå i nian...
Men det är ännu värre för oss föräldrar.
Vi som gått ut nian för närmare 30 (!?) år sedan...
Som tagit studeeeeenten (fy fan vad vi är bra)
och tagit civilingenjörsexamen. I förra milleniet...

När man precis satt sig i soffan för (ännu) en
välförtjänt TV-kväll med hjärnan i behagligt
"stand-by" läge. Då kommer uppmaningen
(som är lite svår att argumentera emot...)

"Mamma - förhör mig på läxan, prov imorgon!"

WTF!

Ingen hänsyn till att Bönder söker fruar, eller
att man har ett Facebookflöde att titta igenom...

Det är bara till att läsa in sig på cellandning,
fotosyntes, molekyler, DNA, kromosomer,
klimatzoner, globalisering, Sveriges stadskick...
Det räknas algebra, skrivs noveller och krönikor.
Och VAD är egentligen skillnaden?

Jag ORKAR inte mer!

Alltid är det något!
Man går inte ens säker på fredag kvällar längre!

Men igår blev det en oväntad variant.
Samhällskunskap i kombination med träning.
Vi tog en powerwalk och läste powerpoints
på mobilen. Biologilektionen fick vi på köpet när
de (inte så) små grodorna  hoppade runt våra fötter.

Vad gör det att mina skolkunskaper
passerat "bäst-före" datum?

Jag klarade mig igenom skolan utan google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar