Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 29 oktober 2015

Shop around the clock

Hur trivsamt det än är i de öppna landskapen,
så flexade jag ut tidigt i går  och tog höstlov.
Några timmar fick räcka, det var stressigt nog!

Jag och dottern åkte in till storsta'n.
Vi hann med shopping, fika och frisörbesök.
Dotterns toppar (och lite till),
behövde ansas inför helgens handbollscup.

Det är inte lätt att hitta ett par träningstights som
passar på ett järnspett, men med en professionell
personal shopper så blev alla involverade nöjda!

Ända tills vi upptäckte att dottern glömt
sin vita Hollister tröja i provrummet...
Men den var kvar som tur var!

Mascara och nya vinterskor bockades av
från inköpslistan. Sen var det tid för fika!

Fast det var just det vi INTE hade...
Vi hade 12 minuter till godo innan
den inbokade tiden hos frisören!

Det fick bli en snabbfika i ett språng,
med smoothien och bullen i handen!

En timme (!) senare var dotterns hår
tvättat, kammat och klippt.

Hos frisören hade jag alltså gott om tid att leka
med min "nya" (ärvda) telefon. Som TUR var!

Jag laddade ner Messenger till Facebook.
Där hade jag fått ett MYCKET viktigt meddelande.
Syrran var på väg till Kittery Outlet för att uträtta
lite personlig distans shopping "over there" åt mig.
För (nästan) direkt hemleverans om ett par veckor!

Vilken TUR att jag såg detta!
Nu behövde jag vara on-line!

Vi tog oss hem till Kärra. Jag släppte dottern vid
hallen (herrmatch i handboll). Själv kunde jag inte
parkera bilen (knökfull parkering) som jag tänkt, utan
fick åka hem på två hjul för att byta om inför min egen
träning. Samtidigt parkerade syrran utanför Tommy Hilfiger...

Jag bytte om, kastade mig i bilen igen, (nu med chaufför)
on-line shoppade en klocka och en skjorta.

Nere i Kärra var det fortfarande lika fullt på parkeringen.
Vi fick ställa oss på en pendelparkering,
SPRINGA till träningen och hann!
PRECIS! Då betalade syrran för våra inköp på
TH affären och åkte vidare till GAP.

Redan uppvärmda kunde vi genomföra kvällens Tabatapass
i fullmånens sken och avsluta med en proteinshake. Phu!

Längre höstlov än så orkar jag inte med!



Fika i ett språng...


Ledig parkering!


Min!


Shake loose!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar