Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 11 oktober 2015

God fortsättning

Upplivad av den förträffliga fredag
kvällen, fortsatte jag tidigt lördag morgon
med ytterligare ett avsnitt av Downton!
(måste se om säsong 5, innan lördag...)

...innan det var dags att snöra på sig
skorna och ge sig ut och väcka kroppen.
Efter 12 kilometer och en dusch var det lagom
att dricka 11-kaffet och börja med lunchen.
Ovanligt tidigt en lördag, men båda våra
ungdomar skulle iväg för samling och match.

Hemmamatch för dottern!
Måste vara sportförälderns favoritord?

Återvann ytterligare lite ny energi
genom att rensa ut i fler skåp och lådor!
"Loppis" fynd åkte ut, för att göra plats för nya
för enligt den senaste stränga "rensa ut-guruns"
metod, så blir man lyckligare med färre prylar...

Nu sitter jag bara och väntar på att
lyckan ska infinna sig. En fullt lastad
V40 är på väg till återvinningsstationen.

Själv tar jag dagens kopp 11-kaffe och
funderar på om vi inte behöver något nytt? 

För hur skulle det gå med samhällsekonomin
om vi helt slutade upp med att shoppa?
Jag har faktiskt läst nationalekonomi,
så jag är visst ekonomisk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar