Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 11 juni 2015

Utmärkt skolavslutning!

Syskonen "snabb, snabbare" Svensson
utmärkte sig lite extra på årets skolavslutning.
(Inte ett mammaöga var torrt...)
Ja, fast själva prestationen var genomförd redan
för en vecka sedan, då de vann kill- respektive
tjejklassen i skolans löpartävling "Broloppet".

Konkurrensen kanske inte var så mördande,
då sonen kunde jogga "lätt" den sista biten,
för att sedan (likt Northug) GÅ i mål...
(Detta dagen efter han legat hemma, förkyld i två dagar...)
Eller så är han helt enkelt bara överlägset snabbast i Kärra?

Desto roligare var det att dottern slog till och var
snabbast bland tjejerna (klass 6-9) redan nu i sexan!
Hon fick därför ta emot 2 medaljer,
eftersom att hon faktiskt vann i två olika klasser!

Jag tänkte trycka upp T-shirtar till dem:

"Tycker du att JAG är snabb?
Då skulle du se min mamma!"

...men fick lugna ner mig lite...
Jag ordnar det till nästa år!


Syskonen Svensson


Dubbelt så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar