Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 23 juni 2015

Ensam hemma

Jag och sonen är ensamma hemma i veckan!
Far och dotter är kvar hos mamma/farmor och gottar sig.
...och det gör vi här hemma också.

Att vi tog oss hem med bil, genom Smålandsskogarna
i söndags var en bedrift i sig, jag som "aldrig" kör själv.
(och inte hittar någonstans utanför Hisingen)

Vi var dock tacksamma att vi satt i kön efter älgolyckan
(som orsakade att vägen stängdes i flera timmar) och
inte var inblandade i den! Vi kunde vända och valde ganska
snabbt en alternativ väg, med mitt dåliga lokalsinne i minne...

Nu gör jag allt för att behålla mitt goda anseende
hos sonen, dvs att inte vara en "pain in the as"...

Därför blir det så mycket panpizza, glass och skärmtid man vill!
Detta gäller oss båda, en win-win situation!

Jag hade ett åtagande att sköta här hemma.
Gräsmattan skulle klippas...
Men precis när jag skulle gå ut igår, så började det regna...
...hoppades jag... men det var bara några droppar,
så den blev faktiskt klippt. Tog inte alls lång tid.
Jag var ombytt till löpartights,
 så jag bokstavligt talat "sprang över den"!

Men nu blir det soffan för resten av veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar