Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 2 juni 2015

Myrornas krig - Säsong 2

Det kom (tyvärr) ytterligare en säsong
av "myrornas krig" hemma hos oss.

Vi hade placerat ut myrdosor redan för drygt en
vecka sedan och trodde att vi överlistat dem i år.
Men i söndags morse var de tillbaka i kök och hall,
fler* och ettrigare än någonsin...

Den nya invasionen berodde nog på att maken
och sonen varit så duktiga och tvättat husfasaden
i lördags (inför stundande husmålning),
vilket troligtvis innebar att deras bo var dränkt...

Peppar, peppar,
så tror vi nu (igen) att de flyttat
ut - nu när vattnet sjunkit undan.

Fortsättning följer...
 - förhoppningsvis INTE!

* Fem myror är fler än fyra elefanter och
definitivt för många för att vistas inne hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar