Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 9 juni 2015

Nya motiv

Även om jag SÅKLART*
är anmäld till nästa års Varv
(jag är ett levande bevis,
för vilken effektiv piska och morot det är...)
så känner jag ju inte av piskans vinande - än.
Det är bara SÅ SKÖNT när man inte "måste"
ut och springa, i alla fall inga långa rundor.

Men man kan ju inte sluta helt tvärt...

Det är då man går till sportaffären
och skaffar ny motivation. Nästa år ska
loppet "vinnas" med tekniska hjälpmedel!

Ett par kompressionstights gör mig numera sällskap
på mina (lagom långa) löprundor. Reklamen utlovar:

Train smarter
Perform stronger
Recover faster

Hur svårt kan det va?
Behöver ett par för återhämtning också!


* vem var det som ALDRIG skulle utsätta sig
för den stress som uppvarvningen innebar igen?
Minns inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar