Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 21 september 2014

(S)vettigt avslut på helgen!

Helgen fick en bra start och ett (s)vettigt avslut!

Jag var hemma i vettig tid i fredags och efter 3 bitar
(olika sorters) Almondy-tårtor till fredagsfikat så fick
det räcka med en slät kopp kaffe hemma på uteplatsen.
Där jag fick oväntat läs-sällskap!

Efter ett hälsosamt, hälsosamtal i går morse så
var jag ju tvungen att leva opp till min unga kropp!

Även om det gick så där vanligt (t)ungt att springa, så
får jag nog ändå konstatera att jag springer bättre nu, än
när jag var 29. Då var jag ju förvisso både otränad och gravid...
Men efter 6-7 kilometer igår så var jag i alla fall varm i kläderna,
både av rörelse och av den värmande förmiddagssolen. Med det
vädret gör det ingenting att det tar en stund att springa 10 km!
Helst vill man inte gå in!

Men det finns ju andra sätt att tillbringa tid i solen på.
Under större delen av eftermiddagen tog vi "sista chansen"
att sitta ute. Hösten är verkligen bästa årstiden,
särskilt när det fortfarande är sommarväder!

Nu har jag precis kommit hem från HIIT träningen.
(Högintensiv intervall träning)
och kan med GOTT samvete sätta mig i soffan och
ersätta förlorad energi med några välgörande kolhydrater!


Fredagsmys




















Lördagstur med vädret


Sista chansen?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar