Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 20 september 2014

Sanningen om scanningen

Min hjärna må vara gaggig,
men min kropp är fortfarande 29!
Jajjemen! Nu har jag svart på vitt på att
jag är en gammal själ i en ung kropp!

Jag hade möte idag med min personlige
"hälso-coach" för att få igenom resultatet
av tisdagens "kroppsscanning".

"Scannern" var misstänkt lik en vanlig våg.
Men den hade ett par "handtag" som man höll i.
Tror att det funkar så att svag ström (!?) skickas genom
kroppen och då det är olika motstånd i muskler, vätska, fett
osv, så kan man tydligen få reda på sanningen om hur kroppen
mår egentligen (eller i alla fall vad den består av).

Jag var ju tämligen säker på att jag måste bestå
av 95% socker, men riktigt så illa var det inte!

Jag vill särskilt lyfta fram min "metaboliska ålder".
Kommer nog ta ett tag, att smälta att jag bara är 29 år!
Det betyder ju att jag, mot alla odds, inte har åldrats ett
dugg sedan jag fick barn! Det bara känns så...

...och maken går inte heller lottlös,
han fick plötsligt en 15 år yngre fru!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar