Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 14 september 2014

Sovmorgon

Vilken underbar känsla!
När klockan ringde (tidigt) i går morse
trodde jag för en sekund att det var fredag.
Men det var det INTE! Har gärna fel på det hållet!
Värre var det idag. Klockan ringde länge innan jag
ens fattade vad det var frågan om. Handboll! A-slutspel!


I slutspelet gäller "vinna eller försvinna",
eller som jag hellre ser det:


Vinna - eller åka hem och få något vettigt gjort...


Men ska man åka ut,
ska man göra det mot ett värdigt motstånd.
Så blev det idag när Kärra mötte Kärra i kvartsfinalen.
Oerhört jämn match som fick avgöras i förlängning.
Till "vår" fördel (eller nackdel), beroende på hur man ser det...
(Vi fick åka hem i tid i alla fall.)


Det fick räcka med två handbollsmatcher fredag kväll,
en handbollsmatch lördag morgon,
en fotbollsmatch igår vid lunchtid
(det är ju trots allt fotbollssäsong och fotbollsväder)
och 2 handbollsmatcher idag på förmiddagen.


Så det blev lagom mycket träsmak.
Jag fick i alla fall byta hård träbänk mot
solstol med mjuk dyna... Där i solen kunde man
ju kompensera för de tidiga mornarna... Zzzzzz....


Heja Kärra!












Lördag morgon...






Tidsfördriv innan matchstart...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar