Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 12 april 2014

Veckans träning(svärk)

Började veckan med lite träningsvärk!?
Måste varit de ovana rörelser som helgens städning krävde.
Det var både "armar uppåt sträck" och "knäna böj"!


Backintervallerna i måndags gick trögare än någonsin. Benen
var som timmerstockar, med rötter som satt fast i marken...

I tisdags var jag på ett roligt, intressant lunchseminarium
om mental träning och motivation med Thomas Ravelli.
(Jag är förmodligen den enda som minns sommaren -94
utan att ha sett en enda fotbollsmatch. En bragd!)


Seminariet gav ny energi till att våga sig in på gymmet.




I onsdags sprang jag bort träningsvärken och slog rekord!
Årets längsta runda (och min näst längsta någonsin?) - 18 km!


Stretchingen gjorde jag som vanligt i simbassängen i torsdags.
(...och till de 3 damer som simmade pratade i bredd,
vill jag bara säga: Varför inte ta en promenad nästa gång!??)



Idag återstod bara veckans värsta tränings pass: "Njutpasset".
Dagens njutning bestod i att jag bestämt mig för att "bara"
springa ca 8 km, så plågan njutningen var fort över...


Imorgon helgar jag vilodagen -
jag kanske måste baka? Ser att det är en hel
del kalorier som gått åt och snabbt måste återställas!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar