Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 8 april 2014

Träna som ett proffs?

Som den rutinerade löpare man är, vill man
ju utföra sin träning enligt konstens alla regler.


"Backintervaller" låter ju proffsigt - när man läser om det.
Mitt flämtande när jag utför dessa "intervaller" LÅTER
däremot inte alls proffsigt... Därför vill jag helst inte ha
några vittnen till min träning... Gruppträning går bort!


Trots att träningskedjorna "lockar" med löpträning i grupp
i form av tex "Speed play". Min (ensamma) löpning är den
absoluta motsatsen: Ingen lek och inte mycket till fart heller,
men väl en stor dos egentid. Vilket inte är helt fel det heller!



Mötte en av sonens fotbollstränare i löpspåret
härom veckan. På träningen efteråt hade han sagt:
”Nu vet jag vem du har fått ditt löpsteg ifrån”
Jag vägrar uppfatta ironin, utan tolkar detta enbart
positivt, som att han blev imponerad av det han såg...



Men mitt motto är:
Det som inte dödar härdar!
Så jag fortsätter med mina (ensamma) backintervaller!


Även om jag har tunnelseende och döden
uppenbarligen är nära, så är återhämtningen
efteråt i alla fall rena himmelriket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar