Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 6 april 2014

En "annan dag"

Det är mycket (läs städning) man tänker göra
"sen", "en annan dag" eller vid "rätt tillfälle".
Men ofta(st) blir man räddad av en sportaktivitet!


Igår var det 4 (!) handbollsmatcher i rad på schemat.
Skönt att få skjuta upp städningen - igen... Mindre
skönt för min platta röv att sitta still på läktaren...


Tjejerna var som duracellkaniner på plan. Samma
Kärralag vann 3 matcher i rad mot två Kungälvslag!
Den 4e matchen ställdes in då handbollsmaraton är
en extremsport som inte lämpar sig för 11-12 åringar...

Idag var det så (äntligen?) en "annan dag".
Bara jag och min Kärcher, ensamma hemma...
Passade på att städa kyl och frys också när jag
själv kunde välja när och vad jag skulle äta.
"Rester" behöver inte vara ett dåligt alternativ!


Nu återstår bara resten av städningen.
Men jag kan ju alltid göra färdigt "en annan dag"...






Handbollsmaraton


Nu eller aldrig...


Kyl- och frysstädning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar