Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 4 april 2014

Förbättrings förslag

Det är något lurt med tiden!


Veckorna rusar i väg, vilket kanske kan uppskattas
såhär på en fredag, men garanterat känns mindre kul
när det lika snabbt är måndag morgon igen...



Jetlagen efter sommartidsomställningen spökar och
det känns som att vi ställt fram klockan en timme
varje dag den här veckan... Så fort gick den!


Inte blir man piggare heller, trots ljusare kvällar!
Om jag var liiiite piggare än vanligt i söndags kväll, så var
då den lyckan kortvarig. Redan i tisdags somnade jag (nästan)
före 22 i soffan (trots att det var invägning i Biggest loser...)



När det gäller sommartid, så har jag därför ett förbättringsförslag!
(Om vi inte gör det enda rätta och slutar upp med dumheterna.)
Varför inte ställa om klockan på en måndag eftermiddag, istället
för lördag natt!? Av en timme mindre arbetstid skulle vi bli pigga
och glada! Istället för som nu, efter en timme förlorad sömn, bara
trötta och irriterade... Vilket går ut över arbetet (och TV-tittandet).


Vad kostar inte detta samhället? Alla skulle vinna på förslaget!


Varje gång det är dags att ställa om klockan mitt i natten
är det lika förvirrat. Man minns inte tumregeln.


Hur var det nu?
Ställ fram klockan... och grillen.
Eller skulle man ta ut utemöblerna?
Men varför mitt i natten???



Så fort ut med klockan,
ta fram med grillen och elda upp utemöblerna!
För snart ställer vi tillbaka allting igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar