Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 11 maj 2013

Yes we can!

I går när jag kom hem från jobbet, satt en
uttråkad dotter i köket och gjorde läxor.

"Mamma, jag har inget att göra, kan vi baka?"
Vilken förolämpning! Klart vi kan baka!

Den utlovade solen lös med sin frånvaro,
så vi kunde lika gärna stanna inne och
förena nytta med nöje! När vi letade fram
receptet var det så mycket man jag blev
sugen på, så vi bakade (om än inte sju),
så i alla fall fem sorter!

Chokladmuffins (utan ägg)
Muffins med vit choklad och hallon
Chokladrutor med kokostäcke
Kolakakor (med lite havssalt på)
Hallontoppar

Det gick åt ansenliga mängder smör
och socker... När vi hade slickat vispar
och skålar och provsmakat lite kanter så
var man allt annat än fikasugen...

Men det kommer ju fler dagar!



Bakar...




...muffins och kakor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar