Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 26 maj 2013

Morsdag

Då min mor befinner sig på andra sidan Atlanten
och min svärmor på andra sidan Bottenhavet, så
kan jag lugnt sätta mig till rätta och invänta att
själv bli firad på MORS dag!
Några presenter förväntar jag mig inte,
(det brukar jag ordna så bra själv). Men lite
uppassning skulle väl sitta fint? Jag menar att
någon (lämpligtvis mina barn) skulle passa upp
på mig som omväxling. Servera kaffe och kakor
(finns i frysen), hämta en tidning, skicka fjärrkontrollen…
Nåja, bäst att inte ha för höga förväntningar!
Så att jag vänjer mig vid det ljuva livet, menar jag.
För i morgon är en annan vanlig dag!

Hoppas på att slippa diska idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar