Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 30 maj 2013

Geblod.nu

Har tänkt hundra gånger att jag borde bli blodgivare.
Finns inga ursäkter för att INTE ge blod. Jag har
bara inte fått tummen ur. Förrän IDAG!
(Ännu ett exempel på att det är roligare att ”ge” än att ”få”.)
 
Men idag har jag i alla fall varit till blodbussen och anmält mitt
intresse och lämnat blodprov. Så får vi se om jag blir godkänd…
Jag kände mig hur redig som helst när jag kryssade i frågeformuläret:
Vistats utomlands, tatueringar, piercing, sjukdomar, nya sexpartners…
Nej, Nej, Nej, Nej, Nej.
 
Lågt och bra blodtryck, UNDERBARA blodådror
(jodå, det sa sköterskan), men nära att falla på målsnöret
med blodvärdet som var PRECIS på godkända 125…
 
Så nu är det bara till att äta mer blodpudding och broccoli så
kanske jag får LÄMNA blod om några veckor!
 

Blodbussen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar