Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 25 maj 2013

På topp?

Mitt i (eller troligtvis på dösidan av) livet så får jag
konstatera att jag är på topp konditionsmässigt!

Till största delen beroende på att jag fram tills
40års krisen lyftet var klok nog att undvika
konditionskrävande sporter (ja, all sport faktiskt).
Inte ens under friidrottskarriären, tidigt 80-tal,
orkade jag springa mer än 800 meter...

Så hur trögt det än känns när jag springer,
så har det trots allt aldrig varit bättre!

Aldrig någonsin tidigare skulle jag ha orkat
springa 21 kilometer, om det så gällde livet.
Nu gällde det en kexchoklad!

Men min galenskap verkar inte gå i arv.
Dottern sprang lilla Ggbvarvet, trots jobbiga
ryggsmärtor, men konstaterade efteråt:


Det var INTE värt det.
För det var bara en LITEN kexchoklad…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar