Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 12 mars 2013

Styrkeprov

Fascineras av vad folk sysslar med på gymmet.
De snackar, hänger, sitter (och tar upp platsen)
i ”maskinerna”, pustar, dricker vatten, tar noggrant
tiden för vila mellan övningarna, skakar loss, dricker
mer vatten, kollar in sina tatueringar i spegeln,
tittar på när kompisen övar…
 
De gör allt annat än att träna!
 
Jag far runt som en duracellkanin mellan stationerna.
Räknar (snabbt) 3*15, paus (en microsekund), 3*15, osv.
Skyndar vidare till nästa station... Klarar av typ 8 stationer
på mindre än en halvtimme. Allt medan grabbarna fortfarande
hänger  kvar vid sin första station och mina muskler inte hunnit
fatta vad som hände...
 
Men den jobbigaste övningen kommer ändå EFTER träningen,
Då man (effektiv som man är) går vidare till ICA och handlar
lite. Med handväska, träningsväska OCH matkassar kommer
det verkliga styrkeprovet när man ska ta sig till bilen igen…
 
Jag tror inte att jag behöver förlänga mitt träningskort när
mina 3 månader har passerat. Den bästa träningen finns
närmare än man tror och är GRATIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar