Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 25 mars 2013

Omväxling förnöjer

Förra veckans träningspass blev av blandad karaktär.
 
På måndagen blev det en rask promenad i ett soligt
men mycket kallt Kalix. Lyckligtvis kunde vi värma
oss med jämna mellanrum genom att gå in på
”Återvinningen” och ”Fyndis” (=loppis). När man
promenerar och handlar så är man ju lite begränsad.
Man får inte köpa mer (tyngre, större) än man orkar
bära. Det blev en pocketbok, ett porslinsägg och några
DVD filmer. Jag var ju även begränsad av att jag skulle 
få med allt hem på flyget. Trots detta hade både mitt
bagage (och min egen vikt) ökat med 4 kilo…
 
I tisdags var det så dags igen efter 5 dagars vila...
Löpningen var inget jag längtade efter utan bara
ett ”måste”. Började med min ”vanliga” runda på
8.5 km. Det var svinkallt ute. Jag försökte hålla uppe
tempot för att hålla värmen och för att få KOMMA IN!
Konstigt nog kändes det riktigt bra! Jag bestämde mig
för att fortsätta springa. I stället för att springa hem så
ökade jag volymen på radion och sprang in på slingan
runt dammen. Det blev ytterligare 3.5 km!
 
Totalt 12 km! VA??? Vad var det som hände?
 
Sista kilomterarna kändes det som att jag SPRANG,
inte lunkade eller joggade. Det var verkligen
”andra andningen”, ”runners high” och eufori
på samma gång! Så nu vet jag att den perfekta
uppladdningen inför en löprunda är 5 dagars vila
och ORDENTLIG energiladdning med mycket
cheesecake och prinsesstårta!
 
I onsdags tog jag en kort promenad på lunchen.
Efter 15 minuter hade jag skinkor mer djupfrysta
än förra årets julskinkor som just nu säljs till
förmånligt pris på Coop. På onsdagskvällen
snöade det. Jag passade på att inhandla ett stycke
av ovan nämnda skinka. Julstämningen var total!
 
På torsdagen skulle jag ha sprungit, enligt min
ursprungliga plan. Men jag ville behålla den
positiva känslan från tisdagen så länge som möjligt,
så det fick bli ett besök på gymet. Den ena crosstrainern
ville bara gå baklänges. Hoppas ingen såg mig…
 
Fredag är VILOdag! Då FIKAR man och ÄTER!
 
På lördag morgon fanns det ingen återvändo. Inga
undanflykter godtogs. Det var 11 minusgrader när
jag gav mig ut. Men det blev 10 kilometer! Solen
sken och det kändes betydligt varmare än tidigare
i veckan. Sen fick det bli brunch med nygriljerad
skinka och risgrynsgröt...
 
Träningsveckan avslutades igår med en rask promenad
till och från sporthallen. Med 40 minuters paus för att se
Kärra F-02 vinna ännu en match i handboll!
 
Med gott samvete kunde man sen landa mjukt i
ryggläge i TV soffan framför "Mästarnas Mästare".
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar