Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 28 mars 2018

Little shop of horror

Det var lättare sagt än gjort att komma ut ur (den grå) garderoben... Jag var i stan förra veckan och superpeppad att vår-shoppa! 

Inte ”shoppa loss” (åh nej, skulle JAG?) men väl göra några genomtänkta kompletteringar. Något nytt litet vitaminpiller för att väcka liv i skeletten i garderoben. Jag hade redan försökt med att ”vända ut och in” på allt, för att hitta kläderna som legat längst in, men det var bara konstgjord andning. Här behövdes nytt blod eller donation. Jag tänkte mig något med ”färg” och jag försökte tänka utanför boxen... INTE fler plagg i grått eller blått... INTE köpa fler plagg som ser likadana ut som de jag redan har. Utan något NYTT!!!

Men - vilken besvikelse! Det var inte lätt eller ens roligt att shoppa, för det fanns typ INGET jag ville ha!!! Vad har hänt??? Är jag sjuk? Har anda beroendetyper tagit över, så att jag inte är shopoholic längre? Är det åldern? 

Ja, till viss del får jag nog inse att jag är (för) gammal - i alla fall för vissa butiker... Nästa gång jag åker till Nordstan ska jag utrusta mig bättre och ta med mig:

- Ficklampa (vissa affärer verkar tro att man kan köpa (kläder till) grisen i en mörk säck...(Belysningen kan dock med fördel vara dämpad i provrummet...)

- Förstoringsglas (för att se prislapparna, även i dålig belysning)

- Hörselkåpor (endel affärer signalerar tydligt med hög musik att de inte vill ha en kundgrupp i åldern 45+...)

Det hade inte varit svårt att locka mig till fler (fel?)köp om de bara hängt fram några färgglada plagg till en (påsk)kärring! 

Hade tänkt mig några nya toppar. Men, nej. Inget som lockade den här gången.

”Fel” skyltning kan ju även avskräcka potentiella kunder. Byxor som sitter tight över vader och lår även på en tanig provdocka behöver man inte ta sig tid att prova... 

Så jag sparade både tid och pengar!

Föll tillbaka i min bekvämlighets box och köpte en blå top- inte helt olik de som redan hänger där hemma! Tur att våren låter vänta på sig!


1 kommentar:

  1. As mentioned earlier the Fluidic is available in both variant
    petrol and diesel engine. Whether the money you will get from in the "car donation with cash back" equation does not mean that you're going to somehow leave behind you donation having a fistful of dollars.
    The theory part with the test is often a list of multiple
    choice questions, 50 as a whole, and you've got to reply to at the least 43 correctly to pass.

    SvaraRadera