Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

lördag 10 mars 2018

På glid...

I går morse fick mina Icebugs göra nytta och leva upp till sitt namn. Kunde tagit med mig skridskor, klubba och boll och spelat bandy på gångbanorna... Bästa starten på dagen!

Efter sista mötet, strax efter halv 5 (inte OK på en fredag!) steppade jag ut från kontoret och gav mig ut på hal is igen... (inga Icebugs kunde rädda mig här...) Hade anmält mig till en special-klass på gymmet... ”Schlager-step”!!??

Perfekt start på helgen och inför mello-finalen! Ett litet (”dans”)steg för människan men ett stort kliv ut ur min komfortzon! 

”Det blir enkelt”, sa hon ”Bara 2 steg”... jag vet inte, men jag lyckades väl inte riktigt alltid hitta takten till Sean Banan, Alcazar och Carola...

Men SÅ roligt! 

...och jobbigt, säger mina vader idag -aj aj. 

Ledaren bjöd i alla fall på helt underbar show och aldrig sinande energi i sin glitterklänning från Emmaus... Funderar på att anmäla mig till hennes ordinarie klass med afrikansk dans...

Från en istid till en annan. Idag var det dags igen. Ännu en dag på glid, i längdspåren!

Fast det gällde ju inte dottern... Vi (g)led med henne, som fick staka i nedförsbackarna... Efter 10 km bytte vi hennes hyrskidor. Längdskidåkning är en materialsport! 

Nu blir det after ski, som sig bör! Mellomys(terier) - i underställ. 

Om jag orkar blir det fuldans!

Men risken är stor att jag somnar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar