Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 26 mars 2018

Pass på!

Måndag och veckans favoritpass:

Body Balance! Som balsam för både in- och utsida. Jag är övertygad om att det var denna träningsform som höll mig skadefri i fjol, trots 160 mil löpning fördelat under året. Hoppas denna medicin fungerar även i år! 

Idag skippade jag dock den avslutande avslappningen/ meditationen (läs: ingen powernap...) Tyckte att den skulle ge fel signaler till kroppen, då jag hade bokat in ett pass med Body Pump direkt efter...  

Den kombinationen var faktiskt bättre än väntat! Efter en rejäl ”uppvärmning” med balans, styrka, stretch, så satt ju axlarna redan på plats, för att lasta skivstången och ladda för marklyft, powerpressar och ungefär tusen benböj... Efter detta dubbelpass behövdes ingen avslappning. Musklerna slappnade av, helt av sig själv...

Nu vet jag inte hur jag ska överleva abstinensen att inte få gå till favoritgymmet på nästan 2 veckor!!? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar