Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 22 mars 2018

Vårlik(t)

Vårdagjämningen har passerat men ännu ingen vårdag i sikte... Vi har sett ljuset, men kylan har bitit sig fast! 

I helgen hade jag väntat länge nog och vände ut och in på garderoben för att se den ljusa sidan sidan där 50 nyanser av grått har dominerat i flera månader... Jag tycker inte att grått är särskilt upphetsande längre. Är dödligt less och vill ha FÄRG! Hittade dock ingen inspiration utan mest skelett i garderoben.

Plockade fram jeansjackan (inte att använda som ytterplagg än på ett tag...) och kläder i något ljusare nyanser och försökte känna lite vårkänslor, men i morse låg ny snö och frost på marken - igen. Jag gav upp (tillfälligt!) och tog fram en stickad tröja från en kartong - igen. 

Vinterkängorna (också i en nyans av grått...) jag köpte på REA (för några månader sen - när jag trodde att vintern var slut) har jag ”tyvärr” haft mer nytta av än jag räknat med... 

De får hänga med ett tag till.

Nästa vecka åker jag (helt frivilligt!!!?) norrut, till MER snö. Men det är en helt annan sak med vår-vinter, men efter det så begraver jag alla lik, långt in i garderoben igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar