Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

måndag 20 juni 2016

Träningsvärk och bakverk.

Blev inga kanelbullar igår.
Men väl hallongrottor och kolakakor!
Jag har påbörjat bakandet av mitt bidrag till årets
kakbuffé, då det ska bullas upp till midsommar.
*längtar*


Det blev några träningspass också.
Lite styrketräning (enligt sjukgymnastens rekommendationer)
och löpning (lite mer än sjukgymnastens rekommendationer...)


Som grädde på marängtårtan moset avrundade
jag dagen med ett spinningpass...


Svettkörtlar som jag inte trodde fanns, aktiverades och
arbetade för högtyck. Tror inte att jag har svettats så
mycket sedan jag senast testade spinning - 1999...


Det enda jag hörde från instruktören i en timme var:
"Fortare, fortare!" "Nu ökar vi!" "Höj tempot!"


Hon rekommenderade att testa onsdagens pass med "Aquafys"
(vattengympa), men jag tror inte att skillnaden kan inte vara så stor...


Tyckte i alla fall att hon hade ett passande låtval. Som:
"Highway to hell" och "Skjut mig här och nu för nu kan jag dö..."


Men vi överlevde.
Tur man kunde slappna av i en varm pool efteråt!


Så man kan säga att helgen resulterade i
bade bakverk och bakVÄRK.
(har bott för länge i Göteborg...)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar