Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 2 juni 2016

Friskförklarad

Jag har (f)riskförklarat min vad!
(i övrigt lämnar jag inga friskhetsgarantier...)


För drygt 5 veckor sedan när jag fick ont "på riktigt"
i vänster vad och tvingades till ett (mycket) ofrivilligt
uppehåll från löpningen, så började jag helt plöstligt
känna efter och "lyssna på kroppen"...


Minsta viskning fångades upp av mitt (över)känsliga öra...


Jag fick ont i höger knä, men det var inte det enda.
Vid olika tillfällen har jag även haft "ont" i höger fot,
hela höger ben, ja, faktiskt även höger arm...
(observera att muskelbristningen var på vänster sida)


I början på denna vecka kulminerade det med att höger
vad spännde och vänster fot gjorde ont när jag promenerade...
...och kändes det inte lite konstigt även i vänster knä?


Observera. Detta efter 5 veckor UTAN löpning.


Trots att min kropp höll på att krackelera av diverse besvär,
klev jag upp och på löpbandet på gymmet och provsprang*.
Och plötsligt kändes allting helt perfekt!


Jag bestämde mig för att sluta vara imbillningssjuk!


Så nu tänker jag fortsätta självmedicinera
kropp och knopp med att springa.


I måttliga doser.**


* några få minuter
**vet inte riktigt när jag ska "våga" börja bara...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar