Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 21 juni 2016

Pie and lattes

Man hittar inte lugn och harmoni av att gå
på några enstaka Pilates och Yoga-pass.
Jag har till och med testat "Body Balance",
en kombination av Pilates, Yoga och Tai chi...


Istället för "Fortare, fortare" tjatar ledaren
bara om att man ska "andas in och andas ut"...
Lättare sagt än gjort, när man står och balanserar
på ett ben och försöker slå dubbelknut på sig själv.


Men visst är det avkopplande!
Jag har nog somnat under
avslappningen efteråt varje gång...
(ibland redan under inledande avslappning,
men bara EN gång var det nära mitt i en yogaövning...)


Man är ju lite avundsjuk på det Mona-Lisaleende som
alla ledare av denna typer av klasser går omkring med.
Vad är hemligheten?


Måste ge dessa träningsformer fler chanser.
Men, det får bli vid senare tillfälle.
Nu byter jag yoga mot jogga under en tid.
...men ska inte glömma bort att "andas in och andas ut"!










Yoga budskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar