Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

torsdag 23 juni 2016

Sport och SPA

I går var sista chansen för mig att utnyttja
mitt (redan välutnyttjade) sommarkort på
Sankt Jörgen Sport. Kommer att sakna att
träna på ett gym med tillgång till ett SPA...


Räknade ut att jag under en svettig sommarmånad
fått ihop 10 gruppträningar, 10 pass på gymmet,
druckit 459 koppar te och ätit 624 äpplen - ungefär...


Jag laddade inför mitt långpass med ett stadigt
mellanmål bestående av en "dammsugare"
och en drickkvarg med blåbärssmak.
Smakerna skar sig något...

Tiden flyger iväg när man kan titta
på bakprogram och Lyxfällan på TV
samtidigt som man trampar!
(kliv, kliv , överlev...)

Sista träningspasset fick bli "Aqua Fys".
Kallades "vattengympa" när jag utövade
detta senast (typ 1993)... Samma ledare
som på spinningen, så det var återigen
"Tempo, tempo!" "Fortare, fortare!"
...oavbrutet i 30 minuter...

Som tur var, så innehöll passet ingen lång avslappning,
det hade varit mycket olämpligt att somna i detta läget...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar