Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

onsdag 26 juni 2013

Uppvaktning undanbedes...

Födelsedag? Nu igen! Konstigt, jag fyllde
40 typ förra året och fyller redan 43?

I den här familjen tenderar  födelsedagspresenterna
(i de fall de förkommer alls) att vara av det mer
praktiska slaget... och absolut inga överraskningar!
I år tex fick maken en påse rosjord* (och en fin
plantering med Klematis och blommor i en korg).

Så jag kan vara rätt nöjd med dagens presenter:
En biljett till Gyllene Tiders konsert i Ronneby och
träningskläder** (som jag själv plockat åt mig i Adidas-
shopen på mässan i samband med Göteborgsvarvet).
Vissa tyckte att jag borde ha fått 3 säckar barkmull...

Som om inte detta var nog så fick jag rosor,
för 3e gången inom loppet av en månad???
Ja, just det: morsdag, bröllopsdag och födelsedag.
Phu! Det finns en förklaring! Jag blev nästan
lite orolig. (Rosor/Rosjord, nästan samma sak?)


*Det är det man får när man bara önskar sig
  "snälla barn". Den snälla frun får man på köpet...

**Undrar om han minns att han lovat mig ett
   10-kort på gymmet också?

Klappat och klart!

2 kommentarer:

  1. Jag har hört rykten om en Kärcher fönstertvätt också, men det kanske bara var elakt förtal?

    SvaraRadera