Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

fredag 7 juni 2013

Lägg rabarber på pajen!

Otroligt att det blev rabarber i år också!
 
För en månad sedan trodde man aldrig att det skulle
bli grönt igen. Men nu växer det, så att det knakar.
(Ja, i alla fall rabarbern, humlen och ogräset frodas.)

Rabarbern (första omgången?) är skördad och årets
första rabarberpaj(er) är bakade. För att säkra tillgången
god rabarberpaj så fick grannen ta endel. Hon bakar
mycket godare paj än mig, enligt dottern… Konstigt,
med tanke på att vi använder samma recept...

Men det blir ju mer paj till mig hemma hos oss!

Eller så kokar man rabarberkräm, som smakade
så gott när man var liten. Eller som min kusin sa:

"Gott var det och mätt blev jag och int' gör
det nå' att det var gräs i det!"

 


Jag vill opp, jag vill opp sa rabarberknopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar