Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

tisdag 25 juni 2013

Allsvensk premiär!

Igår var det PREMIÄR!
 
Jag hade aldrig tidigare varit på en allsvensk
fotbollsmatch! (I fjol var jag nästan på en match,
men jag blev magsjuk, redan innan alltså…)
Vid närmare eftertanke har jag nog aldrig* tittat
på en hel match där vuxna karlar jagar en boll.
Men det ska visst vara mycket intressant enligt…
Ja, rätt så många faktiskt!
 
(Lite anmärkningsvärt dock att det första vi gör
när vi blir barnlediga är att titta på fotboll…)

Men det var ju inte helt bortkastat.
Det hela började jättetrevligt… Med en öl!
(Inget som serveras i "Gula boden" när P-00 spelar)

Vi fick många mål för pengarna, härligt väder...
Vad mer kan man begära? Jo, att rätt lag vinner!
IFK Göteborg vann över Mjällby. Alla var glada!
Utom ett lokalt orosmoln precis bredvid mig som
surade lite... Men nu är premiären avklarad. Nästa
år blir det säsongskort! Nej, skulle inte tro det, men
jag kanske kan lära mig off-side en vacker dag?
Så att jag inte skämmer ut mig när jag sitter på
läktaren på Camp-Nou och ser sonen spela...

*Jag har ju faktiskt sett Barcelona spela på
hemmaplan, men det är ju en division för sig...


Även himlen var Blå-Vit!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar