Äntligen - min blogg är född!!!
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om!!?
Men om jag kan prata utan att ha något att säga, så ska jag nog kunna fylla en blogg utan att ha något att skriva...
Så fram med skämskudden, eller tryck på krysset i övre högra hörnet...

söndag 23 juni 2013

Shop around the corner

Midsommar i all ära, men det finns även andra viktiga
traditioner att vårda. En av dem är den årliga shopping-
rundan på landet runt Skene/Kinna med gamla kollegor.
(Ja före detta kollegor alltså, absolut inte gamla)
 
Då är det är fokus på allt som är viktigt i livet:
FIKA, MAT och SHOPPING.
 
I början av veckan var det så dags igen.
Vi startade med lunchstopp under ett parasoll på ett
mysigt café med tillhörande butik mitt ute i skogen:

Blommigt och prickigt
 
Där intogs lunch och retrofika.
Senast jag såg en sådan kaka var sent 70-tal.
(Men denna var bakad samma dag!)
 
Butiken innehåller allt möjligt fint.
Om inte annat så kommer man garanterat ut med
ett stort leende. (Ja, det blir ju inte butiksägaren rik
på, men det berikar i alla fall mitt liv)
 
Sen drog vi vidare till Kinna (via en stor skoaffär).
Även i år överträffade ”Shop around the corner”
våra förväntningar.
 

Som grädde på moset så hade årets sommarrea
startat SAMMA DAG, med 50% på halva butiken!
 

Efter ytterligare några korta stop i ett par butiker
var det dags för FIKA igen.
 
Kvällen avrundades hemma hos bästa Y,
där de som inte skulle köra bil kunde avnjuta
ett par glas rosé i kvällssolen. Jag bubblade
bubbelvatten och shoppingeufori!
 

 
Någon som minns dessa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar